00001.png 00002.png 00003.jpg 00004.png 00005.png 00006.jpg 00010.jpg 00011.jpg 00012.jpg 00013.jpg 00018.jpg 00019.png 00020.png 00021.png 00022.png 00024.png 00028.png
JONGSTE JEUGD
JEUGD
SENIOREN
Favoriete team(s)
declub_historie

Algemeen

Mixed Hockey Club (MHC) De Warande werd opgericht in april 1947 en heeft een rijke historie. Sinds vele jaren is de vereniging gevestigd op de prachtige, groene locatie aan de Warandelaan in Oosterhout. De vereniging beschikt over 2 watervelden, 1 semi-watervelden en 1,5 heel zandkunstgrasveld en een gezellig clubhuis.

MHC de Warande heeft rond de 900 leden, waaronder een groot aantal juniorleden. De afgelopen jaren is veel geïnvesteerd in kwaliteit en er wordt een breed scala aan hockey activiteiten geboden:

• Tophockey. De ambitie voor onze tophockeyteams Dames 1 en Heren 1, is om structureel op het niveau van 1eklasse te spelen met zo nu en dan de uitstap naar de overgangsklasse. De topteams in de juniorlijnen moeten jaarlijks in de subtop/topklasse meedraaien.

• Breedtehockey. Het 2e team in een categorie, en soms het derde, wordt ook getypeerd als prestatieteam en hiervoor vinden selecties plaats. De overige wedstrijdteams worden ingedeeld op basis van sociale criteria.
    MHC De Warande stelt haar prestatieteams samen met junioren van ‘eigen kweek’. Er wordt daarom veel geïnvesteerd in de opleiding van de jeugdteams. Hierbij ligt nadrukkelijk de focus niet alleen op de tophockeyteams. Een professionele trainer wordt fulltime ingezet op het verbeteren van de kwaliteit bij de breedtesporters. Onze filosofie hierachter is dat de top enkel sterker wordt door een goede ‘breedte’. In tegenstelling tot veel grote verenigingen in de regio kan een lid dat niet in een tophockeyteam speelt, bij MHC De Warande rekenen op zeker anderhalf uur training in de week. Dit is uniek in de regio.

• Trimhockey. Sinds een aantal jaren wordt er op donderdagavond getrimhockeyd. Een groep enthousiastelingen traint met elkaar. Hockey ervaring is voor trimhockey niet vereist, het gaat om het plezier van het spelen.Na de training is er altijd een gezellige na-borrel in het clubhuis.
    Trimhockey kent geen competitie verplichting. Wel wordt er eens per maand een toernooi gespeeld of een wedstrijd tegen een collega club georganiseerd.

• G-hockey. Al jaren wordt er op maandag onder deskundige begeleiding gehockeyd door een groep kinderen met een verstandelijke handicap. Zij spelen ook competitie

• Zaalhockey. Gedurende de winterstop wordt er gehockeyd in de zaal. Alle trainingen worden vanaf 2019 gehouden in zalen in Oosterhout. Zaalhockey draagt bij aan de hockeytechnische ontwikkeling bij kinderen. Bij MHC de Warande bieden we daarom zaalhockey aan een zo groot mogelijke groep jeugdleden. Voor de leden die niet in de zaal kunnen hockeyen wordt er een wintercompetitie op de velden georganiseerd.

Daarnaast worden er elk jaar vele gezellige en sportieve toernooien georganiseerd en zelfs hockeykampen.