Vrijwilliger van de maand: Alex Meertens
26-6-2023  |

Wat leuk om als vrijwilliger van de maand te zijn aangewezen!

Mijn naam is Alex Meertens, ik ben getrouwd met Ester. We wonen in Oosterhout. Samen hebben we twee dochters, waarvan onze jongste, Noa, bij de vereniging speelt. Ik ben opgeleid als geoloog, maar tegenwoordig werk ik als omgevingsmanager bij TenneT. TenneT legt in Nederland nieuwe elektriciteitsverbindingen aan, erg belangrijk voor de energietransitie.

Als sporter ben ik meer van het wielrennen, zowel op de weg als op de mountainbike. Ik kom wel, als het even kan, naar Noa kijken. Wie weet krijg ik zo ooit ook nog eens verstand van hockey.
Mooi is om te zien hoe in een team de meiden met elkaar omgaan en hoe hierbij vriendschappen ontstaan. Een topmomentje was waarbij de enige overwinning uit een seizoenshelft werd gevierd als een kampioenschap, ze gingen helemaal uit hun dak!

Qua vrije tijd vind ik geologie nog steeds leuk, waardoor ik regelmatig met een groep ‘geloofsgenoten’ op zoek ga naar fossielen. Ook doe ik nog vrijwilligerswerk in een verzorgingstehuis. Wakker kun je me maken voor een leuke vakantie, dat gebeurt sowieso al regelmatig, ha, ha….

Waar ik een hekel aan heb is gebrek aan respect, of het nou om je leefomgeving, je medemens of de toekomst van de aarde gaat.

Bij De Warande coördineerde ik afgelopen seizoen het gebruik van De Frenckenhal voor de zaalhockeytraining, en ook komende winter doe ik dat weer. Ik werd gepolst of ik bij de zaalhockeycommissie wilde komen, omdat ook daar een tekort aan vrijwilligers was. Ik heb ja gezegd, omdat met Noa op de hockey, ik vond dat ik ook mijn steentje bij moest dragen aan het draaiende houden van de vereniging.

Waar ik blij van word bij het vrijwilligerswerk is dat ik het niet alleen doe, maar met een leuke groep van andere vrijwilligers. Er komt namelijk best veel bij om de hoek kijken, om het gebruik van de sportzaal te doen op de manier zoals het Frencken het wil. Zo hebben we een heel ‘sleutelbeheerteam’ opgericht, mensen die de zaal komen openen en sluiten, en zijn er vanuit de teams ook zaalwachten aangesteld. In totaal meer dan 20 vrijwilligers om één en ander draaiende te houden! En dan heb ik het nog niet eens over alle spelers en speelsters die hebben geholpen met opbouwen en afbreken. Na wat aanloopproblemen is dit allemaal hartstikke goed gegaan en daar ben ik erg blij mee!

Aangewezen te worden als vrijwilliger van de maand voelt als een stukje waardering. Deze waardering verdient ook Lisa Beskers, daarom geef ik aan haar het stokje door.

30-4-2024  |  Van het Bestuur
29-4-2024  |  Verenigingsmanager